۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان

مراسم بزرگداشت اولین دانشجوی بین الملل شهید دانشگاه اصفهان برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید الاشقر نخستین دانشجوی شهید بین‌الملل در دانشگاه اصفهان که در حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به بیروت به مقام والای شهادت رسید، با حضور رئیس دانشگاه اصفهان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان در تالار امام(ره) دانشکده زبان های خارجی دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این مراسم، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان و با همکاری معاونت فرهنگی دانشکده زبان‌های خارجی همراه با سخنرانی دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان و دکتر خاقانی استاد گروه زبان عربی دانشکده زبان های خارجی و همراه با مداحی آقای غضنفر فیاض و نثرخوانی خانم زاهدپور روز یکشنبه 29 مهر 1403  در تالار امام(ره) دانشکده زبان های خارجی برگزار شد.

 

دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این مراسم  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید الاشقر نخستین دانشجوی شهید بین الملل دانشگاه اصفهان تصریح کرد: شهید سردار نیلفروشان دانش آموخته دانشگاه اصفهان و شهید علی الاشقر نیز دانشجوی بین الملل دانشگاه اصفهان بودند که هر دو عزیز بزرگوار در حملات وحشیانه رژیم خونخوار صهیونیستی به درجه والای شهادت نائل شدند.

دکتر هرسیج در ادامه با بیان این که دانشگاه اصفهان مفتخر به تقدیم 178 شهید دانشجو  به نظام است، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از حیث تقدیم شهدا به نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از دانشگاه تهران، مقام دوم را در میان دانشگاه های سراسر کشور دارا است.

رئیس دانشگاه همچنین تصریح کرد: تفکر مقاومت به عنوان عنصری مشترک در میان ملت های ایران، لبنان،فلسطین، عراق، یمن و غیره درآمده و ماحصل آن تقدیم شهدای مقاومت به  جبهه اسلام است.

وی تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی، غرب سرمست پیروزی و به دنبال تک قطبی کردن جهان بود و تصمیم داشت که یک تمدن جدید آمریکایی برای کل جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا ، طراحی کند. به همین خاطر حملات خود را به عراق و افغانستان شروع کرد، جنایات زیادی در سوریه، لبنان، یمن رقم زد و مشکلات بزرگی را در منطقه خاورمیانه به وجود آورد. بیشترین هدف غرب نیز تضعیف ایران بوده است  و تنها چیزی که مطرح نبوده بحث دموکراسی است.

 دکتر هرسیج در ادامه، تصریح کرد: وظیفه همه نخبگان علمی و دانشگاهیان،  پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر جهاد تبیین است. اختلافات ما با رژیم صهیونیستی ، اختلاف ماهیتی است. هدف اصلی آن ها دور کردن جوانان از دین و ایجاد ارتداد دینی است و برای رسیدن به این اهداف، ابزارشان زر و زور و تزویر است . بدون تردید، وظیفه ما دانشگاهیان  در  آگاه سازی جوانان  و جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی بسیار سنگین است.

 

دکتر خاقانی استاد گروه زبان عربی دانشکده زبان های خارجی نیز ضمن تبیین ویزگی های والای شخصیتی شهید الاشقر، تصریح کرد: امروز حزب الله لبنان به برکت عزیزانی مانند الاشقر سر بر می آورد و نابودی رژیم صهیونیستی را رقم می زند. عزیزانی که ما در لبنان افتخار استادی آن ها را داشتیم گلچینی از عزیزترین فرزندان حزب الله بودند که با علم به نائل شدن به درجه رفیع شهادت در مقابل صهیونیسم ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.  

 

 
 
 
 
تاریخ:
1403/07/30
تعداد بازدید:
170
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal